Sigurnost u prometu

Unesrećenima je najvažnije brzo pomoći!

Eurotest: provjera znanja vozača o pružanju prve pomoći

Brza i efikasna prva pomoć od najveće je važnosti, ali kao što to pokazuje veliko europsko istraživanje, mali je broj onih koji je mogu pružiti. Činjenica da je Hrvatska u sredini u ovom slučaju ne bi nas trebala pretjerano oduševiti jer je prosjek nizak.

Više od 50% europskih smrtnih slučajeva u cestovnom prometu dogodi se u prvih nekoliko minuta poslije nesreće.Taj broj bi mogao biti drastično smanjen ako bi svi znali kako osigurati adekvatnu prvu pomoć tijekom tih presudnih prvih minuta. Zanimalo nas je kakvo je poznavanje postupaka i vještina prve pomoći europskih vozača automobila? Je li to dovoljno za brzu i kompetentnu intervenciju?

Testovi

Napokon raste razina sigurnosti

Test ljetnih guma

HAK i njegovi partneri ovog su puta tradicionalnom testu podvrgnuli ljetne gume u dvije dimenzije: 185/60 R15H i 225/45 R17W/Y, a vrlo dobre rezultate pokazao je veći broj testiranih primjeraka nego ikada prije.

Iako pogled kroz prozor u gorskim hrvatskim krajevima nudi pravi zimski ugođaj s obiljem snijega, a mijene temperatura nas podsjećaju na prevrtljivost proljeća, HAK i njegovi partneri vrijedno su radili početkom godine i tradicionalnom testu ljetnih guma ovog puta podvrgnuli čak 38 pneumatika u dvije izuzetno korištene dimenzije: 185/60 R15H i 225/45 R17W/Y.

Sajmovi

Brži, atraktivniji i štedljiviji

Ženeva Motor Show

Proizvođači automobila preko zime nisu spavali, nego su marljivo radili. Rezultati su tu - ovo su najzanimljivi izlošci s autoshowa u Švicarskoj. Ima tu svega, od moćnog Ferrarija pa do Dacije za široke narodne mase.

Društvene teme

Znanost smanjuje cestovne žrtve

Prometne nesreće: analiza uzroka

Dubinska analiza trebala bi se baviti ne samo pitanjem krivice u nesrećama sa smrtnim posljedicama, nego i u nesrećama s materijalnom štetom, te osobito nesrećama koje se događaju na istim mjestima, jer one često predstavljaju indikatore vjerojatnosti događanja nesreća u budućnosti.

U Hrvatskoj je već četvrtu godinu zaredom nastavljen pozitivni trend smanjenja broja poginulih i ozlijeđenih osoba, ali i samih prometnih nesreća. Štoviše, u 2012. godini poginule su 393 osobe, što je na razini stradavanja s početka 60-ih godina prošlog stoljeća, a tada je na cestama bio neusporedivo manji broj vozila i vozača.

Zajedničkim snagama osigurati bezbrižno putovanje

Nova usluga za vozače

Hrvatski autoklub, Euroherc osiguranje i Jadransko osiguranje osmislili su novi proizvod Zona koji će moći ugovoriti hrvatski vozači.

Euroherc osiguranje d.d. Zagreb i Jadransko osiguranje d.d. Zagreb, u suradnji s HAK-om, pripremili su novi proizvod pod nazivom Zona. Riječ je o jedinstvenom osiguravateljnom proizvodu koji u sebi sadrži dvije komponente za sigurniju i bezbrižnu vožnju - osiguranje od nezgode vozača i putnika u vozilu te pomoć na cesti u slučaju kvara ili prometne nezgode.

Oprez zamijenio euforiju

Automobilsko tržište: kako kupujemo u krizi

Nestanak kredita, mnogo više informiranja i kupnja automobila s manje opreme, paradigma su današnjih kupaca automobila. To je i putokaz za sve vas koji ćete nabavljati novo vozilo. Dobro razmislite što želite - u skladu sa svojim primanjima i mogućnostima.

Sasvim je neizvjesno kako će se razvijati situacija na Hrvatskom tržištu automobila. Je li naša stvarnost 25-30 tisuća novih vozila godišnje ili 80 tisuća koliko ih je bilo 2008. godine? Jesmo li na dnu ili vrijedi ona kako uvijek može biti gore? U odnosu na 2008. godinu nestao je jedan cijeli grad kupaca, njih više od 50.000, a prema statističkim pokazateljima za siječanj i veljaču, ni ovu godinu nećemo pamtiti kao godinu preobrata. Posebno stoga što s 1. srpnja na snagu stupa novi zakon o posebnim porezima koji, najblaže rečeno, neće stimulativno djelovati na prodaju novih automobila.

Obrazovni sustav ne stvara znalce

Vizija u razvoju industrije

U Hrvatskoj kao da je više menadžera nego radnika, pa je toj riječi sve teže dati ozbiljno značenje. Pitali smo one koji su doista uspješni u svojem poslu zašto se čini da nam nedostaje pravih menadžera, onih koji će osmisliti i kreirati proizvod za široko tržište i, na kraju, pomoći da izađemo iz krize.

U vremenima kada je hrvatsko tržište sve manje, a kriza sve veća, najučinkovitiji pojas za spašavanje osiromašenih domaćih tvrtki pluta izvan granica Lijepe naše. Međutim, puno je lakše slati parole kako se radna mjesta najprije mogu sačuvati kroz snažne izvozne rezultate, nego to ostvarivati u surovoj praksi. Jer za kvalitetan izvoz potrebni su prije svega kvalitetni ljudi - menadžeri i radnici, a onda i kvalitetni proizvodi.

Do posla teže od muškaraca

Nezaposlene žene

Bol me stiskala u duši kada bih ujutro pred odlazak na posao pogledala usnulu djecu i ne bih im imala ostaviti ni za pecivo - prisjeća se nezaposlena radnica Danica Radošević vremena u Kamenskom kad je radila i nije primala plaću.

U ozbiljnim studijama različita su tumačenja zbog čega je Klara Zetkin uzela baš 8. ožujka kao dan na koji bi se trebalo agitirati za ženska prava, tada prvenstveno pravo glasa. Najčešće se navode demonstracije radnica u New Yorku na taj dan 1857. godine, no u američkim povijesnim izvorima tome događaju nema traga. Međunarodni dan žena temelji se i na 8. ožujka 1908. godine kada je 15.000 žena zaposlenih u tekstilnoj industriji u New Yorku prosvjedovalo tražeći podnošljivije radne uvjete. Posebno je dojmljiva priča o također newyorškim radnicama koje je tijekom štrajka 1911. godine vlasnik zaključao u tvornicu pa se nisu mogle spasiti od požara.

Mi smo njihova veza sa svijetom

Ljudi koji pružaju ruku odbačenima

Zagrebački umirovljenici Andrija i Štefanija Kleončić posjećuju teške osuđenike u Lepoglavi koje nikad prije nisu poznavali. Danas su prijatelji i uče ih kako da u sebi prepoznaju dobro, nađu smisao života i izdrže godine tamnovanja.

Tko su zatvorenici u Lepoglavi osuđeni Na 30 ili 40 godina zatvora? Teški zločinci, Reći ćete, kojih se treba čuvati i kad izađu. No zagrebački umirovljenici Andrija Kleončić i supruga Štefanija Braun Kleončić, oboje intelektualci, mislili su drugačije - prije više od godinu dana osjetili su poriv da stupe u kontakt s nekima od najtežih robijaša u našem najstrožem zatvoru, njima potpuno nepoznatim ljudima i pruže im ruku.

Za djecu uvijek mora bolje

Medicina

Kako na sustavan način tretirati zdravstvene probleme - uglavnom mališana? Javne humanitarne akcije uspješno testiraju dobrotu naših građana, ali mogu li mali bolesnici do potrebnog liječenja u inozemstvu jednostavnije i brže.

Humanitarne akcije osmijehom do zdravlja, pjesmom do zdravlja i mnoge druge koje se u tu svrhu organiziraju, kao što je slučaj i s aktualnom sveopćom akcijom za inozemno liječenje petogodišnjakinje Nore šitum, (po)kazuju kako u hrvatskoj zdravstvenoj politici nešto treba mijenjati.

Gastronomija

Uz malo mašte do odličnih jela od mrkve

Jela od mrkve

S mrkvom se može kuhati mnogo jela, a s našim receptima ona može postati i dominantan sastojak. Pripremite naše torteline ili tortice na radost vaših ukućana.

Intervjui

Publiku se ne može prevariti

Tomislav Bralić, pjevač

Volio bih osvojiti sve nagrade koje nisam do sada, ali je to nemoguće. Najveća mi je nagrada kad ljudi dolaze na naš koncert i pjevaju naše pjesme. Možete li zamisliti da 12 godina dolazim na Šibenski festival i nisam dobio ni jednu nagradu žirija, a tamo sam otpjevao svoje najbolje pjesme kao što je Zora bila, Dalmacija lipa, Karta ljubavi, Kuća kraj ferala...

U Hrvatskoj sigurno nema ljubitelja klapske glazbe koji nije čuo za Tomislava Bralića. Frontmen Klape Intrade s godinama je izgradio status vrhunskog grupnog, ali i solo izvođača, no kako i sam voli istaknuti, uglavnom nastupa s klapom i to ga čini sretnim i opuštenim.

Ostalo - Pravni savjeti

Dvorišni problemi

Pravni savjeti

Sudar u dvorištu kao i svaki drugi, mislit ćete, ali nije tako jer se taj prostor ne smatra javnom cestom na kojoj se odvija promet.

Automobili u dvorištima nisu lišeni svakog zla i opasnosti. Naime, svatko od nas ima u svojoj blizini barem jednog ljubitelja automobila koji bi smještaj za njega najradije potražio u toplini svoje dnevne sobe. Tako bi mu svaki dan iskazivali odgovarajuću njegu i skrb. Takvi možda izazivaju podsmijeh i bivaju temom za zabavu i razonodu, ali nitko im ne može poreći status omiljenih prodavatelja, jer kad oni nakane prodati ne dobro održavano, nego pomno njegovano vozilo, kupaca ne nedostaje. Stoje skrušeno u redu i hvale donedavno ismijavanu brigu. Treba se brinuti o automobilu jer kad tren rastanka kucne, treba postići što bolju cijenu.

Testovi - Opel Astra

Ljubav na prvi pogled

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI Enjoy

Za razliku od Peugeota i Citroena, koji su svoje kompaktne limuzine spustili u niži cjenovni razred i sukladno tome smanjili razine opreme, Opel je s Astrom sedan ostao na razini berline. Dakle, u ovu limuzinu nisu ugrađivana jeftinija rješenja. Ona je logičan nastavak Astrine palete. To znači da kupac, prije svega, dobiva moderan dizajn koji u mnogim detaljima podsjeća na veću Insigniju, a potom i jedno od najozbiljnijih uređenja interijera u klasi s kvalitetnim materijalima.

Testovi - Chevrolet Cruze

Dugi koraci naprijed

Chevrolet Cruze SW 1,4 Turbo LTZ+

Chevroletov uzlet koincidira s ulaskom General Motorsa u tu kompaniju. Div poput GM-a imao je mnogo pogrešnih poslovnih odluka, ali s bivšom tvrtkom Daewoo radi odličan posao. Zašto? Odgovor je vidljiv i na Cruzeu. On u svojoj karavanskoj izvedbi nudi sve što i drugi kompakti, a opet je mnogo jeftiniji. Premda se 176.900 kuna za testnu izvedbu ne čini malo, probajte tu opremu i motor aplicirati na, recimo, VW Golf karavan i vidjet ćete da će cijena skočiti u nebo.

Testovi - Honda Civic

Dva u jednom

Honda Civic 1,8 i-VTEC Executive

Ako već i ne dolazi s efektom vizualnog iznenađenja kao njegov prethodnik, novi Civic ima nešto drugo - gotovo savršene all round karakteristike. On može biti sportski kompakt, ali i obiteljski automobil, ovisno o preferencijama korisnika.

Revija HAK

Revija 214 - ožujak 2013.

Revija 214 - ožujak 2013.

Reviju HAK možete preuzeti nakon prijave na članski portal Moj HAK