Nagrada za hrvatski konzorcij u paneuropskom projektu e-Poziv

Objavljeno: 23.4.2013.

Prestižna nagrada za uspješnu provedbu i testiranje e-Poziva uručena je 17. travnja u Rigi glavnom gradu Latvije, na svečanosti koju je organizirala Udruga europskog broja za hitne situacije (European Emergency Number Association- EENA).

e-Poziv je nova telekomunikacijska usluga automatske dojave o prometnoj nesreći pristupnoj točki javne sigurnosti (Centru 112), koja bi trebala postati nacionalnom uslugom u zemljama članicama Europske unije od 2015.

Uručenjem nagrade, Hrvatskoj je, s još ostalih osam zemalja (Finska, Francuska, Letonija, Nizozemska, Poljska, Slovačka i Rumunjska) odano priznanje za istaknuto zalaganje u promicanju i poboljšanju europskog broja 112 za izvanredne situacije.

"Dosadašnjom uspješnom primjenom e-Poziva stvorili smo preduvjete za ispunjenje funkcionalnosti e-Poziva u Republici Hrvatskoj i možemo slobodno reći da Hrvatska spremno dočekuje uvođenje usluge e-Poziva, čime daje svoj puni doprinos uvođenju ovog sustava u Europskoj uniji", istaknuo je ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje Jadran Perinić koji je preuzeo nagradu. Naglasio je da je rezultat postignut zahvaljujući timskom radu svih partnera – Hrvatskog autokluba, Ericsson Nikola Tesle i svih sudionika nacionalnog konzorcija predvođenih DUZS-om, uz potporu svih sudionika u zajedničkom paneuropskom projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot).

Na svečanosti u Rigi bilo je nazočno 300 sudionika - predstavnika hitnih službi, međunarodnih organizacija, predstavnika europskih institucija i pružatelja rješenja. Hrvatski autoklub predstavljao je voditelj Kontaktnog centra HAK-a Marijan Rimac, dok je u ime Ericssona Nikole Tesle nagradu preuzeo Krešimir Vidović. Uslugu e-Poziva potaknula je Europska komisija kao važan doprinos povećanju sigurnosti u cestovnom prometu, ali i javnoj sigurnosti uopće. Testovi prekogranične kompatibilnosti provedeni su kao dio laboratorijskog testiranja s partnerima iz Švedske, Njemačke i Češke Republike, čime se testirala interoperabilnost e- Poziva.

Hrvatski konzorcij je u sklopu nacionalnog pilot projekta napravio sve potrebne korekcije na segmentima mobilnih mreža kako bi osigurali ispunjenje postavljenih zahtjeva. Uz to, nadograđen je postojeći sustav žurne službe 112 koja djeluje u sklopu Državne uprave za zaštitu i spašavanje. Time je operaterima sustava omogućen prikaz i dostup informacijama vezanim uz e-Poziv. Zahvaljujući zalaganju stručnjaka i timskom radu u konzorciju prvi e-Poziv u stvarnom okruženju u Hrvatskoj ostvaren je 15. ožujka 2012. Procjenjuje se kako će sustav, kada postane standardan, spašavati godišnje oko 2.500 ljudskih života u Europi te za 15 posto smanjivati ozbiljnost posljedica nesreća za vozače i putnike u vozilu jer će omogućiti bržu reakciju hitnih službi koje će brže moći doći na mjesto nesreće i odvesti ozlijeđene do bolnice unutar tzv. „zlatnog sata“.

„Uspješnom primjenom e-Poziva stvorili smo preduvjete za ispunjenje funkcionalnosti e-Poziva u Republici Hrvatskoj i možemo slobodno reći da Hrvatska spremno dočekuje uvođenje usluge e-poziva, čime daje svoj puni doprinos uvođenju ovog sustava u Europskoj uniji“ – istaknuo je Marijan Rimac, voditelj Kontaktnog centra Hrvatskog autokluba.