Otvoren turistički informativni punkt HAK-a na graničnom prijelazu Macelj

Objavljeno: 7.3.2011.

Hrvatski autoklub je, u subotu 2. srpnja, otvorio novi turistički informativni punkt na graničnom prijelazu Macelj. Otvorenju su uz vodstvo HAK-a prisustvovali i brojni djelatnici iz segmenta prometa i turizma, predvođeni s ministrom turizma RH Damirom Bajsom i suradnicima.

U uvodnom dijelu održan je radni sastanak ministra turizma RH Damira Bajsa i vodstva HAK-a s predstavnicima Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva mora, prometa i razvitka, Županije Krapinsko-zagorske, MUP-a, predstavnika Autoceste Zagreb-Macelj, Carinske uprave, i ostalih sudionika.

Nakon radnog dijela potpisan je i ugovor o suradnji između HAK-a i Ministarstva turizma RH prema kojem je Ministarstvo turizma RH HAK-u odobrilo 450 tisuća kuna bespovratnih potpora za sufinanciranje različitih aktivnosti vezanih za sigurnost na cestama. 

Potpora Ministarstva turizma HAK-u dovoljno govori o prepoznatom sigurnosnom značaju HAK-a za turističku sezonu, kada tijekom mjeseca srpnja i kolovoza 90 posto turista u RH dolazi vozilima, što je u svom govoru istaknuo i ministar Bajs.

Sada se trebamo iskazati kao domaćini

„Hrvatski turizam u najintenzivnije ljetne turističke mjesece srpanj i kolovoz, u kojima najviše turista dolazi cestovnim pravcima, ulazi spreman i s porastima turističkih dolazaka u prvoj polovici ove godine. To ulijeva optimizam da će glavni ljetni dio sezone biti dobar. Ovaj prvi srpanjski vikend ujedno dijeli predsezonu od glavne sezone u kojoj se očekuje dolazak većeg broja turista cestovnim pravcima nego u predsezoni, kada ih je više dolazilo zračnim prijevozom, rekao je ministar Bajs. Iznio je i podatke da je u lipnju bilo 7,3 posto više dolazaka automobilom u Hrvatsku nego u istom mjesecu lani, te da je ukupno tijekom proteklih lipanjskih vikenda preko graničnih prijelaza u Hrvatsku ušlo više od 2,5 milijuna stranih putnika, što je 7,6 posto više nego u istim vikendima prošle godine“ – kazao je ministar Bajs te istaknuo: „Kada turist s prvim korakom zakorači u Hrvatsku mora osjetiti da je došao u turističku zemlju. Mi se trebamo prilagoditi turistima a ne turist nama, stoga podupirem ovakve projekte kao što je ovaj Hrvatskog autokluba jer turisti čim uđu u Hrvatsku dobivaju dobrodošlicu kao i sve potrebne informacije i ako treba HAK-ove usluge“, kazao je ministar Bajs otvarajući turističko-informativni punkt HAK-a na GP Macelj.

Kroz pripreme do nove razine kvalitete usluga

“Turističko-informativni punkt HAK-a je pilot projekt kojeg smo realizirali s ciljem boljeg informiranja stranih turista i povećanja njihove sigurnosti na hrvatskim cestama” , kazao je predsjednik HAK-a Ivo Bikić  te naglasio: “Turistima je općenito sigurnost jedna od najvažnijih varijabli pri donošenju odluke o odabiru destinacije. Sigurna i kvalitetna infrastruktura i pravilno informiranje jamac su da će gotovo 90 % turista koji vlastitim vozilima dolaze u RH biti stimulirani za daljnje posjete. Uloga HAK-a ovdje nije samo pomoć turističkom sektoru već je statutarna obaveza da štiti interese vozača ali i ostalih sudionika u prometu” – kazao je Bikić te istaknuo pripreme koje je HAK proveo za turističku sezonu: ”S početkom srpnja potpuno smo spremni za prihvat domaćih i stranih turista jer su u 2011. obavljeni i dodatni seminari za mehaničare, te opsežne jezične i govorne vježbe za izvjestitelje o stanju na cestama, pripremljeni su posebni, članski punktovi u autoklubovima u 20-ak gradova te je u tijeku edukacija za zaposlenike koji se bave članstvom. Zaposlili smo dodatnih petnaestak sezonskih radnika za zaprimanje poziva motoriziranih građana i turista te za izvješćivanje o stanju na cestama na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski) kao i za prateće poslove vezane uz članstvo. Poslove popravka kvara vozila na cesti obavljat će 28 autoklubova i Hrvatski autoklub neposredno na 41 lokaciji na kopnu i otocima s ukupno 60 vozila za popravak kvara i tri motocikla, uz angažman 82 mehaničara. Poslove uklanjanja i prijevoza vozila HAK će obavljati sa 40-tak specijalnih vozila iz autoklubova, te s dodatnih 200-tinjak specijalnih vozila 136 ugovornih suradnika. Vozači kojima je potrebna pomoć na cesti mogu nam se obratiti putem kontakt-broja telefona 1987, promijenjenog prošlog ljeta u sklopu priprema naše zemlje za ulazak u Europsku uniju. Turisti i putnici mogu se o stanju u cestovnom prometu informirati putem poziva na telefon 062 777 777, ili slušanjem informacija 2. programa Hrvatskog radija ili drugih postaja. Novost u odnosu na turističku sezonu 2010. predstavlja emisija o stanju u cestovnom prometu koja se radnim danom četiri puta dnevno (vikendom dvaput dnevno) emitira na Hrvatskoj televiziji a dostupna je i putem naših web-stranica”-zaključio je prilikom konferencije za medije predsjednik HAK-a Ivo Bikić.

Besplatna iPhone aplikacija - HAK

Sudionicima i turističkim novinarima HAK je predstavio i novu besplatnu aplikaciju za „pametne“ mobitele, koja je trenutačno dostupna kao aplikacija za iPhone, dok se za mobitele na Android bazi očekuje do kraja mjeseca srpnja.

“U ovome trenutku imamo publiciranu aplikaciju za iPhone, za što smo se odlučili jer u Hrvatskoj trenutno preko 100.000 korisnika iPhone uređaja, aplikacija će uskoro biti publicirana i za Android pametne mobitele, vrsti operativnog sustava za mobitele čiji se broj korisnika eksponencijalno povećava” – kazao je na predstavljanju Rukovoditelj Sektora za članstvo i autoklubove u HAK-u Ante Sarjanović te istaknuo sve prednosti HAK-ove aplikacije: ”Naša aplikacija je besplatna i ima više funkcionalnosti kao što su: Informiranje o stanju na cestama sa prikazom slike sa kamera, pomoć i ušteda vremena pri pozivanju 1987 slanjem točne lokacije kvara ili nezgode, posjeduje informacije o važećim cijenama goriva te popis partnera kod kojih članovi HAK-a mogu ostvariti pogodnosti. Aplikacija predstavlja veliku pomoć vozačima na putu jer im daje gotovo trenutnu informaciju o stanju u prometu, a u slučaju nezgode veliko je olakšanje i za vozača i za HAK pri određivanju točne lokacije gdje pomoć treba biti upućena, što skraćuje vrijeme dolaska” – kazao je Sarjanović.

Djelatnici HAK-a na informativno turističkom punktu HAK-a na GP Macelj strane će putnike dočekivati s informativnim i promotivnim materijalima o Hrvatskoj, besplatnom vodom i sokovima kao i s točnim stanjem u cestovnom prometu. HAK planira provesti slične projekte i na drugim turistički važnijim graničnim prijelazima ako se pokažu dobri rezultati  pilot projekt na graničnom prijelazu Macelj.