Rezultati trogodišnjeg testiranja u sklopu programa EPCA

Predstavljeni rezultati testiranja sigurnosti pješačkih prijelaza

Objavljeno: 9.12.2010.

Danas, 9. prosinca, u prostorijama Hrvatskog autokluba u Zagrebu predstavljeni su zaključci i rezultati trogodišnjeg programa testiranja sigurnosti pješačkih prijelaza u sklopu EuroTest-ovog projekta EPCA (Europski program za procjenu sigurnosti pješačkih prijelaza).

Detaljan prikaz metodologije testiranja sigurnosti pješačkih prijelaza, kao i rezultate projekta kroz godine s posebnim osvrtom na hrvatske gradove, prezentirao je Igor Novačić, zamjenik voditelja EuroTest projektau Hrvatskom autoklubu. Novačić je pritom istaknuo da je u protekle tri godine obavljena  procjena sigurnosti na ukupno 795 pješačka prijelaza, u 22 europske zemlje, 66 gradova, od kojih su neki testirani više puta. U Republici Hrvatskoj testirani su grad Zagreb u dva navrata, grad Dubrovnik i grad Split.

Nakon prezentacije rezultata Novačić je istaknuo i svrhu testiranja:"Svrha ovog testiranja bila je procjena stanje sigurnosti za pješake, te dati smjernice  i predložiti rješenja s kojim bi se  povećala sigurnost cestovnog prometa u hrvatskim i europskim gradovima,  te se smanjio broj stradalih i ublažile posljedice stradavanja na pješačkim prijelazima jer svake godine u Europi više od 8.000 pješaka smrtno nastrada u cestovnim nesrećama. Gotovo jedna od četiri nesreće događa se na pješačkim prijelazima, mjestu koje je  teoretski predviđeno za sigurno prelaženje".

Novačić je istaknuo i ukupni zaključak rezultata testiranja a to je da još uvijek postoji veliki prostor za poboljšanje pješačkih prijelaza u Hrvatskoj ali i u Europi. Kao pozitivan primjer istaknuo je Brussels koji je prije tri godine imao najlošije testirani pješački prijelaz, ali je grad reagirao na rezultate EPCA projekta i sanirao pješake prijelaze te u ovogodišnjem testiranju imao vrlo dobre rezultate.

Prisutnima se na konferenciji obratio i koordinator međunarodnih projekatau HAK-u, Davor Georg Lisicin, te pritom istaknuo da je potrebno podjednako educirati vozače i pješake te najavio i buduće korake HAK-a, kao što je distribucija“WALK SAFE” edukacijskog video materijala, u cilju podizanja svjesnosti javnosti o stanju sigurnosti prometa na pješačkim prijelazima i prometnim pravilima. Pritom je istaknuo i korake  koji su neophodni kako bi se ujednačila sigurnost pješačkih prijelaza, a to su:

  • Sveobuhvatno planiranje pješačkih prijelaza,
  • Dobra preglednost na pješačkim prijelazima –jedna od glavnih smjernica,
  • Saniranje ili reguliranje kritičnih točaka–točke dodira na prijelazima,
  • Standardiziranje pravila ponašanja u cijeloj Europi
  • Jednostavnija i bolja regulacija odnosa vozač –pješak.

Na kraju se konferencije medijima se obratio i Darko Brozović, voditelj EuroTest projekta u HAK-u te pritom istaknuo da HAK želi već sljedeće godine proširiti broj testiranih gradova u Hrvatskoj, te dodao da će HAK sve edukacijske materijale EPCA projekta prevesti i prikazivati djeci u vrtićima i školama, te podijeliti i autoškolama jer rad na povećanju sigurnosti u prometu je HAK-ova obveza.